8 Mar 2006

"AJANA GÖZLÜK" KAMPANYASI- Belçika

SABAH - 08/03/2006 - Kacıs reklam konusu oldu

Bahsi geçen "Pearle" gözlük/optik firmasının reklam ajansı bu gibi sanki ama böyle bir kampanyadan sözetmiyor... Buna karşılık "PUB"da reklamın haberi var...
Bu da Belçika'lıların gözlük konusundaki eğilimleri:

The study carried out by TNS Dimarso at the request of Pearle Opticiens showed Belgians opt for long-lasting, functional specs rather than treating them as fashion items.
More than half the population needs glasses (53 percent), with 35,000 new customers heading to opticians every year. However, the TNS Dimarso results show opticians’ turnover nevertheless shrank by 2 percent last year. The problem is that Belgians hang on to their glasses for at least four years before getting a new pair. They tend to replace them only when they have been broken or lost... At least 60 percent of those who buy glasses in Belgium are over 50 years old, meaning opticians should be catering to an older market.
Twelve percent of customers under 35 are opting to wear contact lenses instead of glasses.

Kaynak: Expatica.com

Ne denir? Reklamcılar ve kendini reklam edenler için zaten herşey "malzeme" değil mi? İzlemek ve şaşırmak... Diğerleri para kazanırken, bize düşen bu. Bunu buraya yazmak bile onların daha çok para kazanmasına yarıyor aslında. (Yoksa yazacak çok konu var!) Ama bu reklam firması hangisiyse iyi dalga geçmiş milletiyle bir yandan. Bizde olsa izin verilir miydi böyle bir reklama? Kimbilir?

Hiç yorum yok: